L’efecte Facebook, història d’un somni

Títol: L’efecte Facebook
Autor: David Kirkpatrick
Editorial: labutxaca
Col·lecció: labutxaca
Pàgines: 448
ISBN: 978-84-9930-218-8
Preu: 16,95 €

En Sergi s’ha llegit L’efecte Facebook, de David Kirkpatrick, i ens l’explica al Nosaltresllegim:

L’efecte Facebook explica aquesta xarxa social des del seu origen fins a 2010. Sobre com Mark Zuckerberg i uns amics de Harvard van decidir deixar la carrera per embrancar-se en un projecte en el qual, ell en particular, creia cegament.

El més curiós és com l’empresa, el projecte, fins a 2008 funciona amb una estructura molt informal, quasi amateur. Per exemple, al principi, Zuckerberg i els seus tenien una casa llogada on els treballadors dormien en matalassos per terra i anaven mantenint Facebook. La xarxa social més important del món era un pis d’estudiants.

Normalment aquestes empreses quan creixen, per obtenir diners, han de fer entrar inversors nous que acaben obtenint el control de l’empresa i fent-ne el que volen (venent-la a Google, o altres grans imperis d’internet) però, en aquest cas, Mark Zuckerberg ha mantingut sempre el control de l’empresa malgrat l’entrada de capital d’altra gent.

Part de l’obsessió de Zuckerberg sorgeix de l’experiència que va viure el creador de Napster, Sean Parker, a qui van fer fora de la seva pròpia empresa d’internet quan aquesta es va fer gran i hi va entrar capital que no era seu. D’aquí el gran control de Zuckerberg sobre Facebook, una empresa que ha decidit no vendre mai, i que si fos per ell no tindria ni tan sols filtres de privacitat.

El llibre és interessant, sobretot per descobrir que una empresa com Facebook, que només té 7 anys de vida, és un gegant tan absolutament consolidat que se’l pot considerar un dinosaure de la xarxa.

És un títol amè, que es llegeix molt bé, i que descriu de forma més minuciosa i detallada el que ja es podia veure a la pel·lícula “The Social Network”.

Facebook, un dels fenòmens a la xarxa dels nostres temps. Potser el més gran. I ara, en llibre.

Un pensament a “L’efecte Facebook, història d’un somni

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *