La señora Kirchgessner | El níspero | Los lugares del delito, de Luigi Pintor

@ElAlephEditores @Grup62

Luigi Pintor, un autor inesperat

Nosaltres, avui faré un comentari diferent, com el llibre que m’he llegit: La señora Kirchgessner | El níspero | Los lugares del delito, de Luigi Pintor. M’esperava un llibre amb tres relats breus però he trobat una altra cosa. No sé ben bé com definir-la. No és prosa poètica, no són contes, no són axiomes… Us proposo que arribeu a les vostres pròpies conclusions perquè, el que segur que no és, és un llibre convencional. Espero que us agradi el que ens he triat. Són fragments agafats d’aquí i d’allà, triats mentre llegia perquè em semblava que em picaven l’ullet…

Es impresionante la cantidad de llaves, carnets y documentos que se utilizan en la vida cotidiana. Un comunismo utópico, siempre preferible a un comunismo científico, podría ser un mundo sin llaves.

Al siglo veinte se le puede perdonar todo, incluso las dos guerras mundiales y las siguientes, incluso los desfiles de moda y las carreras de fórmula uno, pero no el pecado de haber sacrificado el cine por la televisión.

El dicho según el cual el infierno está lleno de buenas intenciones es maligno. Lo decepcionante, lo efímero, son los desenlaces. Los buenos propósitos son un polen que no florece jamás, pero al menos perfuma el aire.

Seguía con mi estrafalaria pretensión de que las cosas cambiaran. Seguía sin comprender que si los perros tienen las patas torcidas, los cangrejos avanzan de lado y los topos son miopes ya está bien así.

La mentira es un arte que deberían enseñar en la escuela primaria junto al abecedario, un arte que debería estudiarse en las academias, como la retórica en la Antigüedad. Es apreciada universalmente y no hay lugar para la improvisación. Así como en poesía se dice que la vida es la sombra de un sueño huidizo, en prosa podemos decir que la vida es una mentira estructurada.

(…) Que no lamentaba morir, porque ya había visto bastante y dejaba la diversión para la posteridad. Que tres meses, un día o un año son lo mismo. Que incluso una capilla ardiente es mejor que un campo de batalla.

Sacarle brillo al marco de la fotografía es inútil, porque mañana estará tan opaco como ayer.

I, per acabar la meva selecció, una que ve al cas aquests dies:

Ya nadie quiere mejorar el mundo. Todos quieren enriquecerse y creen que es lo mismo.

Títol: La señora Kirchgessner | El níspero | Los lugares del delito
Autor: Luigi Pintor
Editorial: El Aleph
Col·lecció: Modernos y clásicos
Pàgines: 224
ISBN: 978-84-1532-530-7
Preu: 18,90€

Autor: Montserrat Brau

Em dic Montserrat, sóc lingüista de formació (o deformació linguística, no ho sé) i vaig néixer el dia de Sant Isidor de Sevilla, o sigui que durant els anys de carrera vaig fer vacances sempre el dia del meu aniversari. Eps, quin luxe, eh? Si teniu interès a saber-ne més, aneu entrant per aquí i ens anirem coneixent tots plegats!! Us hi espero!

2 respostes a «La señora Kirchgessner | El níspero | Los lugares del delito, de Luigi Pintor»

  1. Ostres, Montse, que bona pinta té aquest llibre! Aquestes reflexions o idees que ens mostres tenen un sediment ideològic i/o filosòfic força interessant.

  2. Cèsar, crec que és un llibre que, llegit “saltant” d’aquí cap allà, potser molt entretingut. Un cop llegit, penso que no cal anar de principi a final per gaudir-ne.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *