Les flors del mal ens faran bé
18-05-2010 publicat per Montserrat Brau
TÃtol: Les flors del mal
Autor: Charles Baudelaire
Traducció: Jordi Llovet
Editorial: Edicions 62
Col·lecció: Poesia
PÃ gines: 648
EAN: 9788429755947
PVP: 24,90€
L’any 2007, Jordi Llovet, catedrà tic de Literatura Comparada a la Universitat de Barcelona, va presentar una edició bilingüe de Les flors del mal (diu l’autor que “ateses les vacil·lacions que sempre s’han presentat en l’ús de majúscules i minúscules en el tÃtol d’aquest llibre, he acabat optant pel criteri ortotipogrà fic català , que no preveu l’ús de cap majúscula, llevat que el tÃtol inclogui una paraula que l’ha de portar obligatòriament“).
Aquest llibre me’l van regalar el meu marit i la meva filla i diria que, des que ho van fer, ha anat de la llibreria a la tauleta de nit pel cap baix una dotzena de vegades. Sovint el prenc, me’l miro, el tinc alguns dies a prop i el torno a desar, amb la certesa que ens retrobarem aviat, quan torni a buscar, com deia Nabokov, “precisió poètica i emoció cientÃfica“.
Mireu, si no, el darrer quartet d’El vi dels drapaires
(…) Per ofegar el rancor, per gronxar la indolència
d’aquests vells maleïts que moren en silenci,
Déu, amb remordiments, havia fet el son;
l’Home hi va afegir el Vi, el fill sagrat del Sol!
Tags: Charles Baudelaire, Internacional




ShareThis




















19-05-2010 a les 16:19
Ei Montse, jo també vaig tenir durant una temporada “Les flors del mal” a la tauleta de nit. Entenc perfectament que facis una lectura pausada, d’anada i tornada de la llibreria a la tauleta, ja que és un llibre per llegir-lo tranquilament i anar paint-lo, perquè els simbolistes utilitzen un vocabulari i unes imatges poètiques de difÃcil comprensió, a vegades costa ficar-se en el seu submón. I sobretot costa més després sortir. Ja fa anys que em vaig comprar “Els cants de Maldoror” del Lautréamont, i encara no me l’he llegit, em fa cosa.
19-05-2010 a les 19:22
Ostres Cèsar, quina coincidència bloggaire!! Baudelaire i “un viatge d’anada i tornada” -en aquest cas a la tauleta de nit-: roda el món i torna a Can Barça, jeje!!! Jo de Lautréamont no en gasto… no et sabria dir!