Ser o no ser catalans, de Toni Albà

@ColumnaEdicions @Grup62 @ToniAlba

“Som catalans però estem espanyols”

Aquest llibre es llegeix d’una volada. Jo que sóc molt lent llegint ho he fet en unes tres hores! En Toni Albà, a Ser o no ser catalans, deixa de banda la seva vessant còmica i s’endinsa amb una obra curta però punyent en el món de les difícils i, mai fins ara, no resoltes relacions entre Catalunya i l’Estat Espanyol.

Toni Albà, amb bons arguments, intenta i aconsegueix (és la meva opinió!) deixar ben clar el perquè hi ha una immensa majoria de ciutadans de Catalunya que se senten únicament catalans i com és que, en ells, el fet jurídic d’estar espanyols té un mer sentit temporal.

Per construir el seu discurs, el vilanoví Toni Albà fragmenta el conegut monòleg que comença amb “Ser o no ser…” de la cabdal obra Hamlet d’en William Shakespeare, i amb cada un dels fragments inicia un capítol del llibre. El contingut de cada capítol té relació amb el fragment triat.

Avui, que hem de viure una Diada que ha d’esdevenir històrica, la lectura d’aquest llibre esdevé més que oportuna i aclaridora.

Aquí teniu en Toni Albà explicant la seva peculiar interpretació del monòleg de Hamlet a favor del procés democràtic per la independència.

Títol: Ser o no ser catalans
Autor: Toni Albà
Editorial: Columna
Col·lecció: No Ficció
Pàgines: 176
ISBN: 978-84-664-1751-8
Preu: 17,90€

Share

Un pensament a “Ser o no ser catalans, de Toni Albà

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.